Nieuwe huisstijl voor ondernemersvereniging in Wateringen
Vanaf vandaag heeft BIZ Centrum Wateringen, de ondernemersvereniging in het centrum van Wateringen, een nieuwe huisstijl. De huisstijl werd gisteren gepresenteerd op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in één van de nieuwe vergaderzalen van het Oude Raadhuis. Ik winkel in Wateringen wordt nu verkort IN Wateringen. De overgang naar de nieuwe huisstijl is mede mogelijk gemaakt door financiering van gemeente Westland door het Wateringse ontwerpbureau Mooi Rood.
“Vorig jaar tijdens de Algemene Ledenvergadering bleek dat een groot aantal leden het tijd vond voor een opfrisbeurt van de huisstijl. Wateringen is méér dan een winkelstraat. Met deze nieuwe huisstijl is er ruimte voor een bredere boodschap. Met IN Wateringen kunnen we het aanbod van het dorp nog breder bekendmaken. Echte ‘citymarketing’! Ook horeca, dienstverleners en toonaangevende evenementen Waterpop, Profronde Westland en Varend Corso vind je IN Wateringen. Een huisstijl wijzigen is een kostbare investering. We zijn dan ook blij dat gemeente Westland hieraan een bijdrage heeft kunnen geven. Zo hebben we een goede basis om verder te bouwen aan onze bekendheid,’’ aldus Erik Koeze, voorzitter van het bestuur.
Achtergrond BIZ Wateringen
De BIZ Wateringen is de ondernemersvereniging van Wateringen met zo’n 120 actieve leden. Wateringen heeft een bruisend centrum, momenteel is er maar één leegstaand pand. De ondernemersvereniging heeft een vrijwillig bestuur en twee parttime medewerkers voor secretariële- en PR-ondersteuning. De BIZ zorgt onder meer voor fleurige hanging baskets in de zomer en sfeerverlichting in de wintermaanden. De BIZ is organisator of opdrachtgever voor activiteiten zoals de braderie (dit jaar op 3 juni), wijnloop en home made market (2 september), sinterklaasintocht, halloweenvossenjacht en een prijzenactie in december.
Daarnaast zijn er regelmatig online acties en bereiken we via de social media jaarlijks zo’n 1 miljoen mensen.